Thứ Tư, 24 tháng 4, 2013

Tranh 3D đường phố của 5 nghệ sĩ tài danh


5 nghệ sĩ hàng đầu về tài năng tranh 3D  trên đường phố
Những nghệ sĩ tài hoa này đã sử dụng óc sáng tạo tuyệt vời của mình để “đánh lừa” đôi mắt của hàng trăm khán giả trên đường. Các tác phẩm được tạo ra bằng cách sử dụng phép chiếu hình gọi là Anamorphosis để hình thành một ảo ảnh khi bạn nhìn bức tranh theo một góc độ cụ thể.


1. Edgar Mueller
       Edgar Müller was born in Mülheim/Ruhr on 10 July 1968, and grew up in the rural city of Straelen on the western edge of Germany. His fascination with painting began in his childhood, with paintings of rural scenes of Straelen. Around the age of 25, Müller decided to devote himself completely to street painting. He traveled all over Europe, making a living with his transitory art.


Ice Age




         Edgar Muller sinh ra tại Mulheim/Ruhr vào ngày 10 tháng 7 năm 1968, và lớn lên ở thành phố Straelen, sát biên giới phía Tây nước Đức. Đam mê vẽ tranh của anh đã hình thành từ khi còn bé, với những bức phác họa phong cảnh vùng nông thôn Straelen. Đến năm 25 tuổi, Muller quyết định dành tất cả thời gian cho sở thích vẽ tranh đường phố. Đến nay, anh đã du lịch khắp châu Âu và kiếm sống bằng tài năng nghệ thuật của mình.


Waterfall



Wrong view:





Lava Burst


Mysterious Cave

EDUARDO ROLERO

Eduardo R. Relero is an Argentinian artist currently living in Rosario, Spain where he creates anamorphic drawings with themes of social criticism and satire.
  
Eduardo R. Relero là một nghệ sĩ người Argentina, hiện đang cư trú tại Rosario, Tây Ban Nha. Đây cũng là nơi anh đã tạo ra những bức vẽ Anamorphosis với chủ đề phê phán và châm biếm.

Grandes Chorizos



Insensatez

El Gran Guru











Un Mundo Por Delante

Durango1937



Ilusiones Rotas

JULIAN BEEVER

Julian Beever is an English, Belgium-based chalk artist who has been creating trompe-l’œil chalk drawings on pavement surfaces since the mid-1990s. He is also probably the most famous on the Internet of all five 3D street artists featured in this article.
Julian Beever là nghệ sĩ sử dụng phấn người Anh gốc Bỉ. Anh đã tạo nên vô số những bức vẽ theo phong cách 3D trên bề mặt vỉa hè từ giữa những năm 1990. Đây cũng là cái tên được biết đến nhiều nhất trong số 5 nghệ sĩ được giới thiệu trong bài

Swimming Pool


Wrong view:



Self Portrait



Daily Mail



DHL



Coca-Cola



Ballantine’s



Slight Accident On A Building



White River Rafting


MANFRED STADER

Manfred Stader began street painting, pavement art during his art studies at the famous Städel Artschool in Frankfurt, at the beginning of the 1980s and in 1985 he already became one of the few master street painters.

Manfred Stader bắt đầu sự nghiệp vẽ tranh trên phố của mình từ những năm tháng còn theo học tại Trường đào tạo Nghệ thuật Städel Artschool, Frankfurt. Đây là một trong những nghệ sĩ đường phố hiếm hoi của thời điểm đầu thập niên 80.



Costa



Smart



Star Mild





Grants



3D



Jinro



KURT WENNER


Kurt Wenner was born in Ann Arbor, Michigan and boasts to be the inventor of three-dimensional pastel drawings. He produced his first commissioned mural at the age of sixteen, and by seventeen was earning his living as a graphic artist. He attended both Rhode Island School of Design and Art Center College of Design. According to his website, 3D Pavement Artists, 3D Sidewalk Artists, and 3D Chalk artists can all trace the roots of their work back to the street art of Rome in 1982, where Kurt Wenner transformed the complex geometry of Classical Italian Architecture into a new form of Popular Art. Whether they are called Street Paintings, Chalk Paintings, Sidewalk Paintings or pavement art, if they have a three-dimensional illusion they can be traced back to Kurt Wenner pastel drawings.

Kurt Wenner sinh ra tại Ann Arbor, Michigan. Ông là người đã sáng tạo ra nghệ thuật vẽ không gian ba chiều. Cho ra mắt tác phẩm đầu của mình trên tường vào năm 16 tuổi; nhưng khi vừa tròn 17, ông đã có thể tự kiếm sống bằng nghề này. Dù có được gọi bằng nhiều cái tên khác nhau như tranh đường phố, tranh vẽ phấn hay tranh vỉa hè; chỉ cần tạo ra ảo ảnh của không gian 3 chiều; chúng đều có thể được quy vào thể loại nghệ thuật của Kurt Wenner.

Dies Irae



Beowulf



Phaeton



Giant



Smoothie Ad



Party Poker Ad

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét